lørdag den 14. november 2015

Roserne er på vej i jorden

Puha sikke et arbejde Thomas har været  igang med og så med alt det vand der også er kommet .
27 roser blev gravet op i går . 13 af dem blev flyttet til andre bede og de rasterende  blev plantet igen sammen med 27 nye roser . De sidste 13 barrods er på vej i jorden rundt omkring. Da vi har fået endnu mere vand i nat, har han måtte tage den mere med ro i dag.  Især det store bed ligner et måne landskab med " krater " over alt .  Vi har så fundet ud af at 2 af bedene er gravet for store, så nu må jeg kikke efter flere roser.  Det er jeg jo så ikke så ked af :D   Vores datter er her til aften kommet med 3 nye roser fra JAS på Fyn. Han havde ikke fået gravet Graham Thomas op i lørdags og midt på ugen fandt jeg på at Chloris måtte flytte ind og i går sendte jeg bud efter Austin rosen Englands rose.
Mine bestilte roser fra England kom også igår. De er så flotte i både rødder og i antal af grene, så det er bestemt ikke sidste gang, jeg bestiller derovre fra. Godt nok er kursen høj og prisen ligger på 160- 190 kr og så kommer portoen oveni , som var 80 kr , men hvis man vil have bestemte roser, som endnu ikke er i handlen , må det være det.
Glæder mig vildt til sommer, hvor vi forhåbentlig får et fantastisk blomsterhav

I aften går mine tanker til det franskefolk <3


Kh. Marianne


Et tomt bed 
Roserne fra England, kommer med stil :D 

Nyhentet hestemøg med tørv i .  Der kommer en skovlfuld ned i hvert hul.  Vi vil også vinterdække med det





6 kommentarer:

  1. Hold da op hvor I kan hos jer. Det er et stort arbejde for Thomas, godt han er sej, det er ikke sjovt, når det hele er så vådt. Flere roser - ja du er da heldig bare at kunne bestille fra England, jeg synes, at priserne er noget pebrede, så jeg "nøjes" med Jas roser. Jeg har nu heller ikke mange pladser tilbage til roser.
    Hvor mange er du oppe på nu med de sidst bestilte?
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth 😊 Ja Thomas er så sød til at grave trods det helt vanvittige våde vejr vi har haft . Vi er helt enige om priserne på roser . Hvis vi skulle have betalt normal pris for alle de roser vi,har købt i år, havde vi rundet 12000 kr . Vi er nok endt med halvdelen 😉 Pt er der 149 roser med navn på og så står der nok 10 - 15 uden navn , men som jeg skriver er bedene blevet for store 😆😆. Så nu må jeg finde ud af hvad rose nr 150 skal hedde . Nr 100 blev en historisk jeg havde forelsket mig i hos en arbejdskollega til Thomas 😉 Kh Marianne

      Slet
  2. Godaften Marianne.Hold da helt op med roser du har..................og sikke et arbejde din Thomas har haft med at grave huller til dem alle.
    Det må da blive et helt forrygende syn når de alle blomstre.
    Synes jeg efterhånden har samlet nogle stykker....................ca.30 for mere har jeg ikke plads til.
    Spændende med dine nye Austin roser.Ken jo flets der køber hos JAS.
    Godt med hestemøg til at gøde.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen har du set dit forrige indlæg hvor jeg skriver at jeg har problemer med at tilføje din blog ?
      Knus Jette

      Slet
    2. Ja Jette. Det internet / blog vil ikke rigtig som vi gerne vil :) Oplever selv at når jeg lægger billeder op, bestemmer den rækkefølgen for mig ...

      Slet
    3. Godaften Jette . Jan Thomas har godt nok knoklet i denne weekend. Dejligt at han gør dette uden at klage <3 Vi glæder os også til synet. Tror slet ikke at vi kan forestille os synet .
      Havde egentlig troet at vi skulle stoppe nu ( for i år ) men der er plads til 5 i bedene . Tror nu også at jeg fra nu af, kun vælger roser som jeg ikke kan leve uden.. Det skal jo stadig være pænt og harmonisk med roserne :D Jas er simpelthen så billig, så jeg kan godt forstå at mange valfarter til ham, selvom vi var forbavset over at han stadigvæk have så mange stående sidste weekend..

      Knus Marianne

      Slet

Tak for besøget. Håber du har lyst til at skrive en lille hilsen, det er så hyggeligt

Roserne er begyndt at blomstre og ...

en ny flyttede ind ;o)  Vi var til aften-åben på den lokale planteskole torsdag aften. Der stod altså en opstammet rose og lokkede. Næsten ...