mandag den 26. oktober 2015

Haven sidst i Oktober

Mon roserne nu synger på sidste vers ?   Her til morgen var der for første gang rimfrost på græsplænen. Lidt vemodigt , har indtil nu rundet dem alle hver dag med en lille snak.

Jeg har omkring 30 dahliaknolde. Ved min havevandring ,kunne jeg også se at de nok alle skal op i den kommende weekend. Havde købt 15 nye i foråret, ikke alle kom op. Det våde og kolde forår var ikke godt for dem. Plejer ellers at forspire dem indenfor, men lod nogle kom direkte i jorden og det er nok sidste gang, jeg gør dette.

Thomas fik gravet vores store bed endnu større her i weekenden,  så nu skulle der er plads til de 30-40 roser jeg vel ender op med.   Skrev lidt flere historiske roser på listen til Jas roser, da jeg hørte at han ikke kunne skaffe alle af de 32 der ligger på en bestilling til den 7 Nov.
Har også kikket på David Austin´s side med roser. Der er kommet nogle nye som jeg rigtig gerne vil have i min have og Rosenposten har svært ved at skaffe dem . Så mon ikke der kommer lidt roser derovre fra ;)  
Kh Marianne

The Pilgrim
Austin rosen Mary 
Hus og have i efterårsfarver
Rosenbedet 

3 kommentarer:

  1. Kære Marianne De lyder rigtig skønt med alle de roser du har på bestilling. Kan høre du er grebet af den samme bacille som jeg selv ;-). Hvor er din have skøn i efterårsklæder! Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tina . Ja jeg er virkelig blevet smittet . Godt det ikke gør ondt ;)
      Kh Marianne

      Slet
  2. Ja vi er mange, der er smittet af den bacille.
    Hvor bor I smukt.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet

Tak for besøget. Håber du har lyst til at skrive en lille hilsen, det er så hyggeligt

Roserne er begyndt at blomstre og ...

en ny flyttede ind ;o)  Vi var til aften-åben på den lokale planteskole torsdag aften. Der stod altså en opstammet rose og lokkede. Næsten ...